Vijf toevoegingen voor je proteïneshake

31 augustus 2018 - 12:55 Voeding

Uw protëineshakes kan je op verschillende manieren verrijken, je kan er enerzijds voedingstoffen aan toevoegen maar je kan er ook andere zaken aan toevoegen om deze smaakvoller te maken of om voor wat afwisseling te zorgen.

Extra proteïnen

Ondanks dat je proteïne shake al proteïnen bevat, kan het wenselijk zijn meer proteïnen toe te voegen als je proteïne behoeften hoog zijn.
Je kunt gewoon proteïne poeder toevoegen, maar ook voedingsmiddelen als kwark, yoghurt, ricotta of zijdezachte tofu om je proteïne-inname een boost te geven.

Fruit en groenten

Het toevoegen van fruit en groenten aan je proteïne shake is een gemakkelijke manier om meer porties van deze gezonde voedingsmiddelen aan je dagelijkse voeding toe te voegen. Bevroren fruit en groenten zijn een gemakkelijke optie en geven je proteïne shake een dikkere textuur. Experimenteer eens met verschillende soorten fruit en groenten, zoals zoete groenten als wortels of pompoen. En probeer verschillende combinaties, zoals ananas met wortel of banaan met avocado. Als je niet bang bent om wat te experimenteren, probeer dan eens de meer ongebruikelijke ingrediënten toe te voegen aan je shake, zoals babyspinazie of bieten.

Vezels

De meeste mixen voor proteïne shakes bevatten niet veel vezels en de meeste mensen krijgen niet zo veel vezels binnen als dat eigenlijk zou moeten. Voeg dus vezelrijke voedingsmiddelen toe aan je shakes. Je kunt natuurlijk kiezen voor een speciaal vezelpoeder, maar ook voor fruit en groenten, haver, zemelen of zaden als zonnebloemzaad, vlaszaad of chia zaad, welke allemaal veel vezels bevatten.

Calorieën

Als je wil bijkomen of als je caloriebehoefte hoog is (veel sporten), kun je haver, noten, pindakaas, avocado of gedroogd fruit toevoegen om de hoeveelheid calorieën van je shake een boost te geven.

Ijsklontjes

Ijsklontjes vormen een mooie toevoeging aan een shake, omdat het ze vloeistof dikker maken. IJs voegt daarnaast volume toe aan je shake, waardoor de portie groter wordt zonder calorieën toe te voegen. Dat is een geweldige tip voor diegenen die op hun gewicht moeten letten.

 

Tip: Bekijk onze recepten voor meer inspiratie!