Maak van veelvuldig snacken een gezonde gewoonte

10 oktober 2012 - 21:57 Voeding

Breng wat tijd met de kinderen door - of uw huisdieren - en u zult zien dat veelvuldig wat eten een meer instinctieve manier is om te eten gedurende de dag. We zijn zeker geëvolueerd als frequente eetmachines, niet als maaltijdeters, en snacken hoeft niet persee ongezond te zijn - als het voedsel dat u kiest van goede kwaliteit is, en als u echt honger heeft, dan kan het een gezonde gewoonte zijn.

We krijgen meestal ongeveer iedere drie à vier uur honger, dus het verspreiden van verschillende maaltijden gedurende de dag kan het te veel eten tijdens één enkele maaltijd juist tegengaan. Snacks moeten wat gezonde koolhydraten hebben - zoals fruit, groenten, volkorengranen (zoals crackers) - samen met wat proteïnen (zoals noten, producten met soja proteïne of niet-vette zuivelproducten).

Het deel van de dag tussen tussen lunch en diner kan een moeilijke periode zijn - veel mensen proberen hier toch doorheen te komen zonder te eten, maar eten dan juist te veel tijdens het diner. In plaats van een kleine snack kunt u ook proberen een "tweede" lunch te nuttigen - iets dat iets substantieel is, zoals een proteïne shake of een kopje kwark met wat fruit. Daarna hoeft u niet meer zoveel te eten tijdens het diner.

Als ongezond  snacken na het dineer een probleem voor u is, probeer dan eens uw tanden te poetsen net na het diner. Dit werkt als een uitstekend signaal om te stoppen met eten.

Bekijk hier onze snacks

Gourmet tomatensoep

  • Rijk aan proteïnen en vezels
  • Een evenwichtige warme of koude snack die voldoening geeft
  • Bevat slechts 104 kcal

Proteïne repen

  • Rijk aan proteïnen die helpen bij de groei en het behoud van magere spiermassa
  • Bevat een uitgebalanceerde combinatie van 10 gram proteïnen en 15 gram koolhydraten
  • Rijk aan B-vitaminen die bijdragen aan een normaal energiemetabolisme
  • Ongeveer 140 kcal per reep

Geroosterde sojabonen

  • Rijk aan proteïne (9 gram per zakje) om te helpen magere spiermassa op te bouwen.
  • 113 kcal per zakje - minder calorieën dan traditionele hartige snacks
  • Heerlijk van smaak - geroosterd en licht met zout besprenkeld
  • In handige individuele zakjes, ideaal voor wanneer u onderweg bent