Hoe kan ik het hongergevoel stillen?

01 juli 2012 - 15:03 Voeding

Een van de beste manieren om een hongergevoel te vermijden is het eten van proteïnerijke maaltijden en snacks.

 Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Wanneer uw maaltijd uit kip of vis bestaat heeft u snel genoeg proteïnen binnen, maar vele gezonde etenswaren bevatten meestal  weinig natuurlijke proteïnen. Hierdoor krijgt u sneller weer honger, met een proteïne boost kunt u dit hongergevoel wat uitstellen.

Hier zijn enkele mogelijkheden om wat proteïnes aan uw dieet toe te voegen:

  • Proteïne poeder kan gebruikt worden in smoothies, granen, puree aardappelen, omelet of yoghurt. Het proteïne poeder kan ook in desserts gebruikt worden.
  • Eieren bevatten ook veel proteïnes in worden in tal van gerechten gebruikt. 1 ei of 2 eiwitten voegen 7 gram proteïnen toe aan uw maaltijd. Hardgekookte eieren kunt u als snack eten of in een slaatje verwerken. U kunt proteïnes aan uw soep toe voegen door er een ei in te verwerken.
  • Melk en sojamelk kunnen u een proteïne boost geven door ze te gebruiken in plaats van andere vloeistoffen die u gebruikt tijdens het koken.
  • Sojabonen zitten boordevol proteïnes en kunnen gebruikt worden in salades of soepen.
  • Tofu heeft een milde smaak en kan dus in veel gerechten gebruikt worden.