Gezond leven - de juiste voeding

02 december 2012 - 12:50 Voeding Gezond Ontbijten

 Goed eten draait om meer dan alleen het maken van de juiste voedingskeuzes. Het draait ook om het eten van de juiste voedingsmiddelen op het juiste moment. We hebben een aantal tips samengesteld om u te helpen goed te eten.

 

Eet goed als u opstaat

U hoeft niet meteen te eten nadat u wakker bent geworden maar het is echt belangrijk om 's ochtends te eten. Mensen die regelmatig ontbijten kunnen hun gewicht beter onder controle houden terwijl mensen die het ontbijt overslaan dit vaak compenseren door bij de lunch te veel eten. Als u 's ochtends niet veel kunt eten, eet dan een kom havermout met een beetje Formula 3 Proteïne poeder, wat vers fruit met kwark of youghurt of een proteïneshake gemaakt van Formule 1 poeder, proteïne poeder, melk en fruit.

Eet goed voordat u boodschappen doet

Als u boodschappen gaat doen met een lege maag, dan bent u net een kind in een snoepwinkel - alles ziet er dan lekker uit. Eet een proteïnereep, fruit of een handje vol nootjes voordat u de deur uitgaat zodat u minder snel in de verleiding komt. Maak op voorhand een boodschappenlijstje en probeer u er aan te houden.

Eet goed wat betreft vetten

We hebben vet nodig in ons voedingspatroon maar de meesten van ons eten te veel vet. en sommige vetten zoals de vetten die van nature aanwezig zijn in vis, noten, olijven en avocado's zijn gezonder dan andere. Gezonde vetten voegen smaak toe dus voeg avocado of noten toe aan uw salade of sprenkel wat olijfolie over gestoomde groente.

Eet goed voordat u gaat sporten

U moet bijtanken voordat u gaat sporten - met name als u meteen 's ochtens gaat sporten. Als u niet veel tijd heeft om van tevoren te eten, dan zijn gemakkelijk te verteren producten zoals Formula 1 shakes, soepen of yoghurt een uitkomst. Als u een paar uur de tijd heeft om het eten te verteren voordat u de deur uit gaat, eet dan een gewone maaltijd met langzame koolhydraten; volkorenbrood, zilvervliesrijst, pasta fruit of groente - om uw kracht te behouden.

Eet goed na het sporten

Na het sporten kan uw lichaam brandstof te kort komen, dus probeer om binnen 30a 45 minuten na het sporten iets te eten. Uw spieren hebben trek in fruit, groente en graanproducten om de voorraad koolhydraten aan te vullen. Een proteïneshot kan de spieren helpen herstellen.

Eet goed als u uit gaat eten

We eten tegenwoordig zo vaak buiten de deur dat ui eten bijna niet meer bijzonder is. Weersta de neiging om te zondigen als u uit gaat eten. Als u minder calorieën wilt eten, deel dan een voorgerecht en bestel een extra salade. Of sla de bijgerechten boordevol zetmeel over en eet meer groetnen. Vraag om aparte dressings en sauzen zodat u zelf kunt bepaken hoeveel u er van eet.

Eet goed in de vroege avond

Veel mensen eten overdag weinig of slaan maatlijden voer en eten tussen het avondeten en bedtijd veel calorieën. Maar als u 's avonds laat nog veel eet, dan krijgen uw hersenen en spieren niet de brandstof die ze nodig hebben voor hun dagelijkse fysieke en mentale bezigheden. Verspreid de calorieën leiver gelijkmatig over uw maaltijden en tussendoortjes. Als eten na het avondeten voor extra pondjes zorgt, poets dan meteen na het eten uw tanden. Dat is een goede manier om een signaal af te geven dat u genoeg heeft gegeten voor die dag.