Gewichtsplateau bereikt?

04 januari 2014 - 14:16 Voeding

Heeft u uw gewichtsplateau bereikt? Hier enkele tips over het weer in beweging krijgen van uw gewicht.

Gebruik een eet dagboek

In het dagboek hou je uw calorie inname bij. Schrijf hierin alles op wat uw lippen passeert, meten is weten? Weeg en meet alles en schrijf het op.

Drink een shake

Vervang 2 maaltijden per dag met een proteïne shake om u binnen uw calorielimiet te houden. Als u uw shake maakt, weet u precies wat er in ziet - en hoeveel calorieën er in het proteïne poeder, de melk en het fruit zitten- waardoor het gokwerk wordt weggenomen bij het tellen van calorieën. Gebruik de shake in plaats van twee dagelijkse maaltijden, neem een gezonde derde maaltijd en neem tussendoor snacks die vetarm en proteïnerijk zijn.

Ga minder uit eten

Het maakt niet uit hoe voorzichtig u denkt de zijn als u naar een restaurant gaat, het is vaak lastig om precies te schatten hoeveel calorieën u eet, omdat het vaak lastig te zeggen is hoe het voedsel is klaargemaakt.

U zou het juiste gewicht al kunnen hebben!

Indien mogelijk, laat dan uw lichaamssamenstelling controleren. Spieren zijn 'compacter' en nemen minder plaats in dan lichaamsvet. Dus als u meer spieren heeft dan gemiddeld, dan weeg u wellicht meer dan u denkt te moeten wegen. Als uw lichaamsvet zich binnen de normale waarden bevindt, dan hoeft u geen extra gewicht te verliezen, als u al gewicht dient te verliezen...