Fruit, meer dan enkel suiker ...

29 juli 2012 - 21:14 Voeding

Fruit bevat meer dan enkel suiker. Fruit zit boordevol vitamines en bevat weinig calorieën. Een stuk fruit bevat gemiddeld 50 tot 60 calorieën. Een appelsien bevat 12 gram suiker. Een kom aardbeien bevat slechts 7 gram, maar het bevat ook 3 gram vezels, vitamine C, antioxidanten en noodzakelijke mineralen.

 Fruit bevat suiker, hoofdzakelijk gevarieerde en natuurlijke suikers, de meeste calorieën in fruit zitten logischerwijs in de suikers.

Maar fruit bevat veel meer

Het zit vol water, vitamines, mineralen, vezels en antioxidanten. Welke andere voedingsbron kan u zoveel geven voor slechts een 70 tal kcal? Het is niet enkel bij fruit dat de calorieën van de koolhydraten/suikers afkomstig zijn. Dit is bij alle natuurlijke voeding, die aan planten en bomen groeit, zo. Dus de meeste calorieën in groenten zijn ook van suikers afkomstig. 

Hoeveel suiker bevat fruit dan? Een appelsien bevat ongeveer 12 gram, een kom aardbeien bevat 7 gram.

Sommige mensen denken dat fruit even ongezond is als frisdraken omdat het suikers bevat, maar om bovenstaande redenen (vitamines, etc) slaat dit nergens op. Een glas frisdrank bevat meteen ook 250 kcal. 3 keer zoveel als een gemiddeld stuk fruit.

Wilt u weten welke fruiten het minste calorieën bevatten? Lees dan zeker volgende artikelen: