Hoe hou ik mijn desert porties onder 150 kcal?

10 juni 2012 - 16:17 Voeding

Voor sommigen is een maaltijd niet compleet zonder dessert. Let op met welke desserts je eet als u op dieet bent.

De meeste desserts bevatten vet en suiker, in sommige restaurants zijn de porties ook zeer riant. Met slechts enkele beten kan uw calorie budget volledig opgesoupeerd zijn. Stel dat u 150 calorieën wil spenderen aan een dessert. Wat zou je daarmee kunnen eten?

  • Als je graag taart eet, beperk uw portie dan tot de helft van een stukje taart. De boden zit vol vetten. Kies dus bij voorkeur een taart met een dunne bodem.
  • Kwarktaart is een van de calorierijkste desserts. U moet bijna 2 uren joggen om een standaard portie weg te werken. Deel uw portie met 6 anderen indien u slechts 150 calorieën wil eten.
  • Eén stukje cake of een muffin bevat al snel 150 kcal.
  • Let ook op met koekjes. U kan slechts 30 a 40 gram eten indien u uw caloriebudget niet wil overschrijden.
  • Ijs doet uw caloriebudget ook snel slinken. Met slechts enkele beten heeft u uw budget overschreden.

Welke desserts bevatten er dan weinig calorieën?

Desserts met veel fruit bevatten veel minder calorieën. Niet alleen is fruit gezond, je kan er ook veel meer van eten om aan uw 150 calorieën te komen.

  • Een kom aardbeien met chocoladesaus of wat suiker.
  • Indien u graag ijs eet, probeer dan eens bevroren fruit of waterijs.
  • Een banaan met chocoladesaus bevat ongeveer 150 calorieën.

Op zoek naar een gezonder dessert?

Kijk tussen onze recepten om desserts op basis van Formula 1 shake poeder.