Waarom bewegen belangrijk Is


"Bewegen is belangrijk". Het wordt overal en door iedereen verteld. Waarom het belangrijk is, wordt meestal niet meegedeeld. Hieronder positieve invloeden die u en uw lichaam ervaren als u regelmatig beweegt.

U voelt zich beter

Regelmatig bewegen is gezond!U zult zich energieker voelen en een positiever zelfbeeld krijgen. Deze invloeden zullen er op zich voor zorgen dat u minder angstgevoelens hebt en minder neerslachtig bent.

Ook het omgaan met stress zal gemakkelijker lukken en uw uithoudingsvermogen zal verbeteren. Omdat u veel actiever bent overdag, zult u gemakkelijker in slaap vallen en beter doorslapen.

U ziet er beter uit

Door te bewegen versterkt u uw spieren en ook gaat u meer calorieën verbranden en zo wat gewicht verliezen.
Beweging zorgt er voor dat uw gewicht op pijl blijft en u minder 'vreetbuien' krijgt.

U ontwikkelt ook meer spiermassa. Omdat u meer spiermassa hebt, gaat uw lichaam meer calorieën verbranden, zelfs in rust.

U presteert beter op uw werk

Dankzij wat extra lichaamsbeweging bent u productiever op het werk. Dit geldt zowel voor arbeiders als bedienden. U heeft meer spierkracht en uw fysieke uithoudingsvermogen is hoger, maar uw lichaamshouding en coördinatievermogen verbeteren ook.

U leeft gezonder

Lichaamsbeweging zorgt er voor dat u meer botmassa verkrijgt en helpt zo osteoporose voorkomen. Ook verlaagt het risico op hart- en vaatziekten en suikerziekte.

Beweging verbetert ook uw geestelijke gezondheid! Uit onderzoek is gebleken dat beweging even efficiënt is als geneesmiddelen bij lichte depressies. Ook steeds meer onderzoek toont aan dat bewegen het verouderingsproces kan afremmen.

Buiten bewegen = 2 keer gezond

Contact met de natuur bevordert de gezondheid. De zon zorgt er bijvoorbeeld voor dat ons lichaam meer vitamine D aanmaakt, waardoor botontkalking tegengegaan wordt.

Conclusie

Aangeraden wordt om minstens 30 minuten per dag te bewegen. Zo functioneren uw longen en hart beter. Kinderen moeten zelfs 60 minuten per dag bewegen.

Lichaamsbeweging hoeft niet altijd een intensieve sport te zijn. Wandelen of werken in de tuin zijn ook goed voor de gezondheid.

Hoe past Herbalife in dit plaatje?

Herbalife kan u ondersteunen door u de gepaste voeding aan te bieden die bij uw graad van beweging hoort. Zo hebben we bijvoorbeeld onze sportvoeding op maat en H3O isotone sportdrank.
Beweegt u intensief? Dan kunt u proteïnepoeder gebruiken om uw spiermassa beter te ondersteunen.

Bron: http://www.30minutenbewegen.nl

Vond je dit interessant? Vertel het door of schrijf je in op onze feed of nieuwsbrief!



Reacties

Er zijn nog geen reacties gepost op dit bericht

Reageer

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn.
Je bent momenteel niet ingelogd. Log nu in of registreer.
Het registreren is snel gebeurd en duurt niet langer dan 1 minuut.