7 tips voor een goed voedingsprogramma

01 maart 2014 - 10:05 Voeding

Het creëren van een goed voedingsprogramma is een geweldige manier om uw gewicht onder controle te houden. Aan de hand van onderstaande tips helpen we u op de juiste weg.

  • Begin met het vaststellen van je gewicht en je voedingsdoelstellingen. Wil je gewicht verliezen? Dan kun je beginnen met het opstellen van een voedingsprogramma met 2 shakes per dag als maaltijd vervanger. Onthou ook niet te weinig calorieën mag eten voor vrouwen ligt het minimum best boven 1200 kcal voor mannen boven 1400 kcal. Streef naar een geleidelijk gewichtsverlies van 2 tot 4 kg per maand.
  • Als je je gewicht onder controle wil houden maar gezonder wil leven kun je 1 shake per dag gebruiken en dit aanvullen met andere gezonde voeding.
  • Gebruik onze BMI calculator om na te gaan wat uw huidige BMI (body mass index) is . Dit kan u helpen om na te gaan of uw huidige gewicht binnen gezonde marges ligt. Het is een meer behulpzame meting dan enkel het gewicht alleen.
  • Bepaal uw proteïne behoefte, afhankelijk van hoe actief je bent heb je meer proteïnes nodig. Hiervoor kun je deze calculator gebruiken.
  • Begin de dag met een evenwichtig ontbijt!
  • Eet kleine, gezonde, snacks tussendoor als je honger begint te krijgen.
  • Het verbeteren van het dieet is de beste manier om de inname van belangrijke voedingsstoffen te verbeteren, maar supplementen kunnen helpen uw consumptie van vitaminen en mineralen naar de juiste niveaus te brengen. Formula 2 is een geweldige basis dat eventueel kan aangevuld worden met andere supplementen.