Laag vitamine D gehalte oorzaak van hartkwalen?
Volgens een recent onderzoek blijkt dat een tekort aan vitamine D een slechte invloed heeft op uw hart.
Het gebrek aan vitamine D leidt tot een grotere kans op hart- en vaatziekten.
Bij mensen die vitamine D tekort hebben, is de er een verhoogde kans op hoge bloeddruk, hartfalen en andere hart- en vaatziekten. Dit werdt besloten uit een onderzoek van Suzanne Judd die aan de universiteit van Alabama, Birmingham werkzaam is samen met Vin Tangpricha van de Emory University.
Een gebrek aan vitamine D kan ook osteoporose en regelmatige fracturen veroorzaken aangezien het een belangrijke rol speelt in de calcium stofwisseling. De belangrijkste bron van vitamine D is zonlicht. Er zijn nog andere bronnen van vitamine D zoals makreel en eieren.
Deze bevindingen werden onthuld in "The American Journal" van de Medische Wetenschappen.
Op zoek naar een supplemement van Vitamine D die u in donkere dagen kan helpen? Bekijk dan ons multivitamine Complex en onze Herbalife voedingsshake, beide bevatten optimale hoeveelheden van vitamines en mineralen die bijdragen.
Laatst gewijzigd op: 14 maart 2010 - 20:20
Gerelateerde producten
Reacties
Er zijn nog geen reacties gepost op dit bericht
Reageer
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn.
Je bent momenteel niet ingelogd. Log nu in of registreer.
Het registreren is snel gebeurd en duurt niet langer dan 1 minuut.


Vond je dit interessant? Vertel het door of schrijf je in op onze feed of nieuwsbrief!
Inschrijven